Първоначално публикувано от Bobi_33
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
ремонти и срещи
Collapse
X
-
Смяна на антифриз
Днеска имах малко повече време и реших да си сменя антифриза.
Като начало се сблъсках с проблема, какъв антифриз да сложа.
Верен на принципа, че какъвто и да сложа, след два дена ще стане червен, реших поне да измеря градусите. Двата антифриза, които отговаряха на градусите се оказаха на Верила и Приста Ойл. Останалите като Мотокс, Нева и прочие бози, се оказаха до едно ментета. Нямаше нито един, който да надвишава -30 гр. , при положение, че надписите уверяват , че са за -60; -70, а една разфасовка гарантираше даже -80 гр.
Взех такъв на Приста, защото обърна на опаки аерометъра. Влязох в сайта им и се оказа, че това, дето си дрънкаме за цвета на антифриза, няма нищо общо с реалната действителност. Черно на бяло си казват, че трябва задължително да се чете, какво пише на опаковката, а не какъв цвят има.
Аз четох!
Започнах с промиването.
Сипване, палене , да поработи няколко минути и пак отвиване на тапите на главите и долния маркуч на радиатора. Първите три промивки ги правих, като във водата имаше разтворен Калгон.
След петата промивка осъзнах, че нещо не е наред. не може все да тече ръжда. Как е работил тоя мотор?!
Накрая разбрах, че е от радиатора.
Благодарение на Пешката имах резервен. Сложих го и след две промивки водата стана като сълзица.
Навих всичко както трябва и започнах с наливането.
Първо сложих три литра антифриз и пое два литра дестилирана вода. После пое още един литър антифриз, но за съжаление не пое повече вода. Поне за сега. Раздвижих я в града и утре ще видя, дали ще има нужда от доливане на вода.
Като цяло , парното видимо се подобри.
При загряване на мотора, вентилатора работи много по-малко, тоест охлаждането се е подобрило.
Доволен съм от работата си.
Сега за подводните камъни:
При всички положения, стремете се , водата с която промивате да е топла. Ако е студена, тя свива цилиндрите, но буталата са топли и уголемени. По тоя начин може мотора да задере.
Не слагайте пенещи се препарати, защото после няма отмиване.
Не слагайте и киселини, защото много лесно мотора може да протече като лейка.
И накрая- обирайте водата в леген, иначе отдолу става блато!Last edited by mordohy; d.m.y г., 20:53.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Зависи каква е чешмяната вода. Ако е твърда, тоест варовита, не е грешно да сложиш при първото промиване малко калгон. Иначе промиваш до чиста вода.
Две неща са много важни!!!
Първо да източваш водата колкото се може повече. Не се задоволявай само със съединението на радиатора.
Второ: не слагай в никакъв случай чист антифриз концентрат. Разреждай го 50:50 , за да не те боли главата.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
+1 за антифриза на Приста!!! И още нещо - може да се промива не само с чешмяна вода, но и с добавки за почистване на охладителната система, които не съдържат агресивни съставки ! Поинтересувайте се, има такива....
155 1,6 TS 16V `96
166 2,4 JTD `99
147 1,9 JTDm 8V `07
Comment
-
Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщениебе ти тоя калгон от къде го измисли и за какво го слага. а на тая приста какво и харесвате. нито е по-евтина нито по-хубава от нормалните антифризи /мотокс и другите подобни не ги броя/. цвета оказва G11 G12 G12+
просто като ги подпуках с аерометъра и всички останали се сговниха. Тоест, не отговарят на градусите. Освен това, много от другите марки откровено си миришат на спирт.
Още да обяснявам ли?!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Здравейте ,аз проблеми с антифриза нямам ,ама се е счупил пластмасовия връх на щеката за маслото ("датчика") и сега си свети лампата вътре. Парчето не е останало в картера ,а в ръката на бащата,някой ако има излишна щека с датчик или да знае каде се продават да си каже .
Иначе колицата си е ок.
Наздраве , че одавна не съм писал тука.Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе.....
Звукът може да бъде
описан само така: представи си смесица от бръмченето на Nascar-Chevys и пакистанска свиня-майка
Comment
-
Аз имам едно , но много изнервящо сълзи от дупката , точно по средата на казанчето. пробвах да го запуша със силикон, но не стана. Може да се кара с него, но постоянно е влажно отгоре.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от joint_1551 Покажи съобщениеДобре, колеги сега аз какво да правя с моите мигачи? Като го пусна и той не премигва а си свети постоянно.Дали е от бушон или релето е отишло вече?
Какво да го правя:..
Първоначално публикувано от reza4kata_ Покажи съобщениеМоето се е спукало точно при гърлото имали някаква опасност да се спука цялото? Можели да го залепя с някво епоксидно здраво лепило за пластмаса?
краен вариант е също да насадиш по някакъв начин казанче за антифриз от голф. те са едни кръгли като яйце и нови са по 20лв.точка
Comment
Comment